Veelgestelde vragen over Hoorhetgoed.nl

Bekijk de antwoorden op de veelgestelde vragen over Hoorhetgoed.nl. Misschien zit het antwoord op uw vraag er al tussen.
Heeft u vragen over uw hoortoestel, bekijk de veelgestelde vragen en antwoorden hier.

  1. Waarin verschilt Hoorhetgoed van andere audicien ketens en speciaalzaken?
  2. Wat is nu eigenlijk het verschil in het enorme aanbod van hoortoestellen?
  3. Zijn de hoortoestellen in het Hoorhetgoed programma origineel en nieuw?
  4. Komen er op de prijzen die Hoorhetgoed op de website bij de hoortoestellen laat zien nog extra kosten bij, zoals dat vaak bij andere audiciens het geval is?
  5. Hoorhetgoed spreekt over keuzevrijheid, maar wat houdt dit precies in?
  6. Wat zijn dan de verschillen met hoortoestellen die door de zorgverzekeraars worden aanbevolen?
  7. Hoe kan het dat er reclames op televisie zijn die praten over €0 voor hoortoestellen of zelfs gratis hoortoestellen?
  8. Welke kwaliteit mag ik verwachten van Hoorhetgoed?
  9. Al uw audiciens zijn StAr geregistreerd maar waarom is het bedrijf dat zelf niet?
  10. Heeft de “aan huis / op het werk” service geen nadelig effect op hoormetingen of aanpassingen van hoortoestellen?
  11. Op welke termijn kan ik een afspraak met een audicien aan huis maken?
  12. Kunnen mensen in de straat of op kantoor zien wie jullie zijn?
  13. Moet ik direct betalen bij aanvang van een proefperiode?

1: Waarin verschilt Hoorhetgoed van andere audicien ketens en speciaalzaken?

Hoorhetgoed heeft de missie om optimale hoorzorg beschikbaar te maken voor iedereen. Dat doen wij door enerzijds een transparant prijsbeleid waarmee wij de aanschafkosten van particuliere hoortoestellen laag houden. Daarnaast leveren wij uitsluitend A-merk hoortoestellen omdat die beter aansluiten bij de verwachtingen die u heeft als het gaat om de verrijking van uw leven. Deze hoge kwaliteit van toestellen vraagt ook om minder onderhoud waardoor 1 controle per jaar meer dan voldoende is. Tot slot is onze visie dat een investering in hoorzorg aan huis of op het werk beter aansluit bij de verwachtingen van onze klanten dan het investeren in 250 winkels waar u alleen van 9 tot 5 terecht kunt.

2: Wat is nu eigenlijk het verschil in het enorme aanbod van hoortoestellen?

Een hoortoestel kan de kwaliteit van uw dagelijks leven verbeteren en ervoor zorgen dat u weer actief deel kunt nemen aan de dynamiek en soms ook hectiek van het leven. Dit vergt veel van de kleine computer die achter of in uw oor geplaatst wordt. Alle gerenommeerde A-merk leveranciers van hoortoestellen investeren jaarlijks veel geld in ontwikkeling en verbetering van deze vernuftige kleine apparaten. U kunt het verschil pas heel goed merken op het moment dat u in moeilijkere situaties terecht komt. Zo worden groepsgesprekken bijvoorbeeld veel beter verwerkt door het apparaat waardoor u zich minder hoeft in te spannen en weer met plezier naar een verjaardag gaat. Ook kunnen de moderne hoortoestellen draadloos aan uw telefoon gekoppeld worden waardoor u veel meer mogelijkheden krijgt, zoals navigatie direct in uw oor of handsfree bellen. Dit zijn allemaal voordelen die u niet krijgt als u kiest voor een hoortoestel dat door de zorgverzekeraar beschikbaar wordt gesteld.

3: Zijn de hoortoestellen in het Hoorhetgoed programma origineel en nieuw?

Hoorhetgoed verkoopt uitsluitend A-merk hoortoestellen die rechtstreeks van de fabrikant komen en gloednieuw uit de originele verpakking bij u thuis of op het werk geopend worden. Wij bestellen pas uw hoortoestellen op het moment dat u in overleg met onze audiciens een keuze heeft gemaakt. Hoorhetgoed heeft geen hoortoestellen op voorraad en is dus niet gedwongen om uw keuze te moeten beïnvloeden omdat er producten op voorraad liggen die “weg moeten” of in de “uitverkoop” moeten. Uw volledige keuze vrijheid wordt daarmee gegarandeerd.

4:Komen er op de prijzen die Hoorhetgoed op de website bij de hoortoestellen laat zien nog extra kosten bij, zoals dat vaak bij andere audiciens het geval is?

Hoorhetgoed is volledig transparant en trots op het feit dat u precies krijgt wat u ziet. Bij ons betaalt u voor de hoortoestellen en accessoires exact de prijs die wij tonen op de website. Hoorhetgoed werkt niet met kosten voor aanpassing, voorrij kosten of kosten achteraf. U betaalt dus de prijs die er staat en de prijs op uw factuur is dezelfde prijs als die u op onze website ziet staan. Verder zit er in de getoonde prijs altijd vijf jaar service en garantie conform ons service service cyclus plan.

5: Hoorhetgoed spreekt over keuzevrijheid, maar wat houdt dit precies in?

Sinds het invoeren van het landelijk hoorprotocol in 2013 door de regering worden slechthorenden geclassificeerd in een categorie. Adequaat waar het kan en complex waar nodig. Er wordt gekeken naar de aard van slechthorendheid en naar de activiteit van de persoon. Naar onze mening is dit niet te classificeren. Ieder mens is uniek en iedereen ervaart de kwaliteit van leven op een geheel eigen wijze. Wij hebben de visie en overtuiging dat u zelf en niet uw zorgverzekeraar, de beslissing moet kunnen nemen als het gaat om de oplossing voor uw situatie en de kwaliteit van hoortoestel die daar het beste bij past. Daarom hanteren wij dan ook scherpe prijzen die deze keuze voor kwaliteit voor u mogelijk maakt.

6: Wat zijn dan de verschillen met hoortoestellen die door de zorgverzekeraars worden aanbevolen?

Door toenemende vergrijzing en lawaaidoofheid onder de jongeren, wordt er steeds meer een beroep gedaan op het dragen van hoortoestellen en het gevolg is dat de zorgverzekeraars er alles aan doen om de kosten van de zorg in de hand te houden. Hierdoor zijn de prijzen van hoortoestellen enorm gedaald. Echter hierdoor gaat ook de kwaliteit van de hoortoestellen achteruit. Hiermee bedoelen wij absoluut niet dat deze hoortoestellen slecht zijn, echter de techniek in deze apparaten is verouderd. De nieuwste technieken komen simpelweg niet in aanmerking voor vergoeding. U kunt het goed vergelijken met een auto, u betaalt de nieuwprijs voor eigenlijk een tweedehands auto.

7: Hoe kan het dat er reclames op televisie zijn die praten over €0 voor hoortoestellen of zelfs gratis hoortoestellen?

Een hoortoestel is nooit gratis. Wettelijk is het zelfs zo geregeld dat iedereen altijd 25% van de aanschafkosten van een hoortoestel zelf moet betalen. Dit heet de “eigen bijdrage”. Echter er bestaat de mogelijkheid om te kiezen voor het afsluiten van een aanvullende verzekering bij uw zorgverzekeraar waardoor u deze 25% niet of slechts gedeeltelijk hoeft te betalen. Er zijn ook enkele winkels die de 25% eigen bijdrage als korting aanbieden waardoor u niets hoeft te betalen. Gratis hoortoestellen is dus onzin en een misleidende reclame. Alle hoortoestellen worden uiteindelijk betaald, hetzij door de zorgverzekeraar zoals de categorie toestellen, of door u. De gemiddelde prijs die een zorgverzekeraar betaald aan de gecontracteerde leveranciers van hoortoestellen is €700.

8: Welke kwaliteit mag ik verwachten van Hoorhetgoed?

Hoorhetgoed heeft als norm dat u altijd geholpen wordt door een erkende StAr geregistreerde audicien. Ook doen wij er alles aan ervoor te zorgen dat de audicien die u voor de eerste keer ziet ook tijdens uw proefperiode hetzelfde vertrouwde gezicht blijft. Dit betekent dat u de gehele proefperiode dezelfde audicien ziet. Niet tien keer hetzelfde verhaal opnieuw hoeven te vertellen. U krijgt enkel A-merk toestellen die Hoorhetgoed door en door kent. Verder houden wij onze audiciens continu up to date over de nieuwste technieken en worden zij intern getraind en volgen zij door de fabrikant ter beschikking gestelde herscholing. Een audicien verliest zijn StAr registratie indien men niet voldoet aan de eisen van bij- en nascholing. Hoorhetgoed handelt volledig conform deze eisen.

9: Al uw audiciens zijn StAr geregistreerd maar waarom is het bedrijf dat zelf niet?

Hoorhetgoed is overtuigd van de kracht van aanpassingen aan huis of op het werk vanwege de simpele reden dat de drager van hoortoestellen zich daar het grootste deel van de dag bevindt. Op deze manier kunnen we dan ook een groot aantal klachten voorkomen. Verder is zo dat de meeste opmerkingen van hoortoestel dragers naar boven komen tijdens het dragen van de hoortoestellen en niet als ze in een akoestisch optimale omgeving zijn. Omdat audiologisch Nederland erg verdeeld is over dit onderwerp heeft Hoorhetgoed de keuze gemaakt om geen deel uit te maken van dit Keurmerk. Dat deze keuze voor onze klanten goed uit pakt blijkt uit de hoge scores op de tevredenheid verklaringen die zij tekenen.

10: Heeft de “aan huis / op het werk” service geen nadelig effect op hoormetingen of aanpassingen van hoortoestellen?

Nee, onderzoek heeft uitgewezen dat dit geen enkel nadelig effect heeft op de hoormeting of aanpassing of tevredenheid van de hoortoestel drager. De technieken op het gebied van audiologie en isolatie hebben niet stil gezeten. De huidige huizen voldoen ruimschoots aan het dempen van de omgevingsgeluiden. Hoorhetgoed werkt met de meest professionele apparatuur om effectieve en juiste metingen te doen. Zo garanderen wij een optimale instelling in uw eigen unieke situatie en daar zijn we trots op.

11: Op welke termijn kan ik een afspraak met een audicien aan huis maken?

Hoorhetgoed streeft ernaar om elke cliënt binnen zeven werkdagen te helpen. Wij hebben meerdere audiciens door het hele land rijden om aan deze commitment tegemoet te komen.

12: Kunnen mensen in de straat of op kantoor zien wie jullie zijn?

Nee, Hoorhetgoed komt altijd zeer discreet bij u op bezoek. Onze auto’s zijn niet voorzien van reclame. Een slechthorende wil vaak niet met zijn situatie geconfronteerd worden wij snappen dat maar al te goed en nemen alle maatregelen om onze klanten zo onopvallend mogelijk te helpen.

13: Moet ik direct betalen bij aanvang van een proefperiode?

De proefperiode bij Hoorhetgoed is geheel vrijblijvend en er is geen aanbetaling nodig. Het enige dat wij van u vragen is een proefbon te ondertekenen waarbij u verklaart de goederen te hebben ontvangen. Tijdens de proefperiode maken wij de afspraken voor de tussentijdse controles en pas nadat u tevreden bent en een keuze heeft gemaakt voor uw hoortoestel ontvangt u van ons een factuur.

Gratis advies bij u thuis of op uw werk Door heel Nederland * Kostenloze service 8 weken op proef Aanpassingen op locatie
* Excl. de Waddeneilanden Incl. Vlaams gewest
Klanten geven ons een
9.3
810 reviews
Door heel NL
* Excl. de Waddeneilanden Incl. Vlaams gewest
Plan een gratis & vrijblijvend adviesgesprek Bij u thuis of op uw werk
Wij nemen contact op voor het plannen van een afspraak.
Nu tijdelijk 5 jaar gratis batterijen! Geheel vrijblijvend, u zit nergens aan vast. Het adviesgesprek kost u helemaal niets. Uw gegevens worden uiteraard niet met derden gedeeld. Discreet en in een vertrouwde omgeving.
Aanbieding
Nog tot 1 december! Bij aankoop van een nieuw hoortoestel krijgt u 5 jaar gratis batterijen t.w.v. €200,- Plan nu een gratis hoortest en ervaar zelf het verschil.
5 jaar gratis batterijen
Plan een gratis & vrijblijvend adviesgesprek Bel ons op 0800 1202 (gratis)
Of laat ons contact opnemen met u.
Nu tijdelijk 5 jaar gratis batterijen! Adviesgesprek aan huis ook 's avonds en in het weekend. Geheel vrijblijvend, u zit nergens aan vast. Het adviesgesprek kost u helemaal niets. Uw gegevens worden uiteraard niet met derden gedeeld. Discreet en in een vertrouwde omgeving.
Plan een gratis & vrijblijvend adviesgesprek Bij u thuis of op uw werk
Wij nemen contact op voor het plannen van een afspraak.
Geheel vrijblijvend, u zit nergens aan vast. Het adviesgesprek kost u helemaal niets. Uw gegevens worden uiteraard niet met derden gedeeld. Discreet en in een vertrouwde omgeving.