Veel gestelde vragen

  1. Hoe zorg ik voor mijn hoortoestel(len)?
  2. Wat moet ik doen als mijn toestel zachter klinkt dan normaal/geen geluid geeft?
  3. Wat moet ik doen als mijn batterij te snel leeg is?
  4. Hoe lang kan ik mijn batterijen bewaren? Loopt de kwaliteit terug na verloop van tijd?
  5. Wat moet ik doen als ik gekraak of een zoemend geluid hoor?
  6. Wat moet ik doen als mijn hoortoestel fluit?
  7. Wat moet ik doen als ik pijn of irritatie ervaar?
  8. Hoe dien ik een klacht in?

1. Hoe zorg ik voor mijn hoortoestel(len)?

Door zorgvuldig om te gaan met uw hoortoestel, zult u de functionaliteit bij het dagelijks gebruik voor meerdere jaren waarborgen en eventuele problemen minimaliseren. Hoortoestellen zijn gemaakt voor gebruik en veelal behandeld met een stof- en vochtwerende coating, maar zijn niet bestand tegen verkeerd verzorgen en/of behandelen. Hier volgen een aantal waardevolle onderhoudstips:

 

2. Wat moet ik doen als mijn toestel zachter klinkt dan normaal/geen geluid geeft?

Controleer of het toestel werkt. Dit doet u door het hoortoestel in de hand te nemen en uw hand te sluiten. Het toestel zou nu moeten gaan fluiten. Is dit niet het geval? Controleer of de batterij goed in het hoortoestel zit / vervang de batterij. Indien dit niet het probleem oplost voert u de volgende stappen uit. Bij een hoortoestel met receiver / luidspreker in het oor: vervang het filter van de luidspreker. Bij een hoortoestel met een thin tube / dunne slang: controleer of het slangetje verstopt is en reinig deze zo nodig. Is het probleem niet opgelost, neem dan contact op met onze klantenservice.

3. Wat moet ik doen als mijn batterij te snel leeg is?

Vervang de batterij en noteer hoe lang deze precies mee gaat. De levensduur van uw batterij hangt samen met de kwaliteit van de batterij, de draagduur, de mate van versterking van het hoortoestel en de hoeveelheid dat u gebruik maakt van streaming (o.a. televisie). Voor een gemiddelde levensduur van een batterij kunt u uitgaan van de volgende richtlijn:

Mocht de levensduur van uw batterij ernstig afwijken van bovenstaande richtlijn, neem dan contact op met onze klantenservice.

4. Hoe lang kan ik mijn batterijen bewaren? Loopt de kwaliteit terug na verloop van tijd?

In een hoortoestel gebruikt u zogeheten zink-lucht batterijen. Wanneer u de sticker van de batterij verwijdert komt deze in aanraking met zuurstof en loopt deze langzaam leeg. Verwijder de sticker pas wanneer u de batterijen gaat gebruiken. Op de verpakking van de batterijen staat een uiterste houdbaarheidsdatum vermeld. U mag er vanuit gaan dat de batterijen ten minste tot deze datum naar behoren zullen functioneren.

5. Wat moet ik doen als ik gekraak of een zoemend geluid hoor?

Plaats uw hoortoestel in een elektrische droogmodule en laat deze een intensief droogprogramma uitvoeren zonder batterij en met de batterijlade open. Bij een hoortoestel met een tube (slangetje) controleert u tevens of er vocht of oorsmeer in de tube zit. Ook verharding van de slang of scheurtjes die aan uw oorstukje zitten kunnen de geluidskwaliteit ongunstig beïnvloeden. Vervang deze daarom tijdig. Indien uw probleem hiermee niet is opgelost, neem dan contact op met onze klantenservice.

6. Wat moet ik doen als mijn hoortoestel fluit?

Controleer of er beschadigingen zijn aan de dome’s, oorstukjes, tubes of de slangetjes. Controleer of het toestel correct en ver genoeg in het oor geplaatst is. Indien u sinds kort last heeft van een fluitend hoortoestel, dan is de oorzaak vaak terug te leiden naar ophoping van oorsmeer in de gehoorgang. Neem contact op met uw huisarts om de oren te laten controleren op oorsmeer. Indien dit alles het probleem niet heeft opgelost, neem dan contact op met onze klantenservice.

7. Wat moet ik doen als ik pijn of irritatie ervaar?

Verwijder uw hoortoestel en neem contact op met uw huisarts. Indien u een ontsteking heeft aan de gehoorgang of last heeft van eczeem, dan is het belangrijk dat dit behandeld wordt. Laat het hoortoestel (zo veel mogelijk) uit totdat de oorzaak voldoende behandeld is.

8. Hoe dien ik een klacht in?

Heeft u een klacht over een product of over onze dienstverlening, dan kunt u te allen tijde contact opnemen via het contactformulier of via info@hoorhetgoed.nl.
Wij zullen uw klacht binnen 24 uur in behandeling nemen.

Klachtenprocedure
Heeft een een klacht over een product of over onze dienst, dan kunt u te allen tijde contact opnemen via het contactformulier of via info@hoorhetgoed.nl
Geef in uw bericht aub duidelijk aan om welk product het gaat en welke klacht u heeft. Wij zullen binnen 2 werkdagen inhoudelijk op uw klacht reageren. We streven altijd naar een vlotte en goede afhandeling hiervan.
Voor meer informatie rondom het indienen van een klacht, verwijzen we u graag door naar de website van De Geschillen Commissie
Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform
(http://ec.europa.eu/consumers/odr/).

Plan een gratis & vrijblijvend adviesgesprek Bij u thuis of op uw werk
Wij nemen contact op voor het plannen van een afspraak.
Geheel vrijblijvend, u zit nergens aan vast. Het adviesgesprek kost u helemaal niets. Uw gegevens worden uiteraard niet met derden gedeeld. Discreet en in een vertrouwde omgeving.
Plan een gratis & vrijblijvend adviesgesprek Bij u thuis of op uw werk
Wij nemen contact op voor het plannen van een afspraak.
Geheel vrijblijvend, u zit nergens aan vast. Het adviesgesprek kost u helemaal niets. Uw gegevens worden uiteraard niet met derden gedeeld. Discreet en in een vertrouwde omgeving.